Wilt u meer weten over onze diensten?

Bel (077) 355 56 56

Stuur een e-mail of vraag nu meer informatie aan.

Informatie aanvragen
maandag 26 februari 2018

Elektronische toegangscontrole met het SALTO-systeem

Beste bewoners en contactpersonen afdeling de Morgenster en de Passage,

Bijgaand uitleg over de veranderingen op uw afdeling rondom de toegangscontrole en wat dit betekent voor de bewoner en familie.

Waarom?

Binnen La Providence staat veiligheid hoog in het vaandel. Veiligheid voor de bewoners, cliënten, medewerkers, bezoekers, maar ook veiligheid voor uw en onze spullen.

La Providence is een open gezondheidsinstelling en dat willen we ook graag zo houden. U en uw bezoek kunt vrij in- en uitlopen, maar het is wel belangrijk dat u zich veilig voelt.

Tot op heden krijgen onze bewoners, cliënten en medewerkers sleutels uitgereikt om toegang te krijgen tot hun kamer of andere ruimten. Sleutels kunnen kwijtraken, ergens slingeren of in verkeerde handen terechtkomen. Als de deur niet afgesloten is kan iedereen gewenst of ongewenst in- en uitlopen. Dat is niet erg veilig. We hebben dan ook gezocht naar een nieuw systeem om de toegang te regelen en hebben hiervoor gekozen voor het Salto toegangscontrole systeem.

 

Afbeeldingsresultaat voor salto slot  Salto-slot       Afbeeldingsresultaat voor tag  TAG (magneetsleutel

Hoe werkt het?                )

Elke deur is worden voorzien van een Salto-slot (klink met plaat). In dit slot zit elektronica dat op een batterij werkt. Elke bewoner en medewerker krijgt een TAG (magneetsleutel) waaraan rechten worden toegekend. De deuren waar u rechten voor heeft kunt u dan openen door uw TAG aan te bieden aan het Salto-slot. De deur gaat dan open. Als de deur dicht is valt deze automatisch in het slot. Van binnenuit valt de deur niet in het slot, maar kunt u altijd de kamer verlaten zonder de TAG aan te bieden. Als een bewoner La Providence verlaat worden de rechten van de TAG verwijderd en is toegang niet meer mogelijk. De batterijen zullen jaarlijks door de huismeester worden vervangen, waardoor storingen tussentijds beperkt worden. Tussentijdse storingen kunnen worden gemeld bij het Facilitair Servicepunt, telefoonnummer 600.

De TAG

Bewoners kunnen één TAG in bruikleen krijgen via het Facilitair Servicepunt* . TAGs worden op naam uitgegeven en geregistreerd. Hiervoor hoeft geen extra borg betaald te worden. Bij verlies of niet inleveren van de TAG worden de kosten in rekening gebracht. Bewoners hoeven de TAG niet tussentijds op te laden.

De familie kan persoonlijk en op naam bij het Facilitair Servicepunt een TAG in bruikleen krijgen tegen betaling van een borg van € 25,-. De rechten die worden toegekend aan de TAG voor familie vervallen na 10 dagen. Bij de oplaadpunten kan de TAG door de bezitter opgeladen worden. De actuele rechten worden dan weer opgeladen.

De oplaadpunten bevinden zich:

  1. Bij de hoofdentree buitenkant (bij brievenbus)
  2. Bij de toiletten Horeca naast het invalidentoilet

  Afbeeldingsresultaat voor salto updaten Oplaadpunt

 

 

Houd de TAG tegen het oplaadpunt.

Als het lampje op het oplaadpunt groen kleurt is de TAG weer opgeladen.

Kleurt het lampje rood dan zijn de rechten vervallen of is er sprake van een storing.

Ingangsdatum:

Het Saltosysteem gaan we met ingang van 5 maart 2018 toepassen. Op dat moment zijn de deuren van de bewonerskamers gesloten. Neem contact op met de zorg als u hierover vragen heeft.

Voor verdere vragen kunt u terecht bij:

Facilitair Servicepunt 077-3555600

* Het Facilitair Servicepunt is open van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur

Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist. U kunt uw browser vernieuwen door de nieuwste versie te downloaden en te installeren.