Wilt u meer weten over onze diensten?

Bel (077) 355 56 56

Stuur een e-mail of vraag nu meer informatie aan.

Informatie aanvragen
dinsdag 02 april 2019

Verhoging schoonmaaktijd Zorgappartementen

Beste bewoners Zorgappartementen,

Bij La Providence hebben we de schoonmaak en het onderhoud van uw appartement en uw woonomgeving hoog in het vaandel. We weten ook dat u als bewoner en uw familie daar veel waarde aan hecht.

De schoonmaaktijd die opgenomen is in uw zorgzwaartepakket is helaas beperkt. La Providence heeft, in samenspraak met de cliëntenraad, besloten om een deel van het extra geld wat we van de overheid krijgen, te gebruiken om de tijd per appartement te verhogen van 40  naar maximaal 50 minuten per week. Hierdoor heeft de medewerker huishouding meer tijd om uw appartement goed schoon te maken.

Om dit te realiseren heeft het team van de Huishouding een nieuwe indeling gemaakt van de appartementen en de routes. Het kan zijn dat er een andere “vaste” medewerker bij u gaat komen. Het zou ook kunnen zijn dat de dag en tijdstip anders is dan u gewend bent.

We gaan op maandag 15 april 2019 starten met de nieuwe werkindeling en willen u hiervan door middel van  deze brief op de hoogte brengen.

Met ingang van 15 april a.s. geldt voor uw appartement, onder normale omstandigheden, het volgende:

 

Appartement nummer:

Naam medewerker:                                                                                  

Dag en tijdstip van schoonmaak:

 

Met vriendelijke groeten,

Team Huishouding en Ine Bongers (077-35.55.632)              

 

Nog even op een rijtje wat u mag verwachten van de schoonmaak in uw appartement:

  • Een vaste medewerker Huishouding zal wekelijks uw appartement schoonmaken.
  • De vervanging zal worden uitgevoerd door één van de vertrouwde collega’s van het team Huishouding. De werkzaamheden zijn bij elk teamlid bekend en worden op min of meer gelijke wijze uitgevoerd.
  • Het team Huishouding past de werkindeling aan als daar een reden (ziekte, vakantie, overleg e.d.) voor is.
  • Wordt uw appartement op een andere dag schoongemaakt, dan wordt u daarvan op de hoogte gebracht.
  • In vakantieperioden zal de schoonmaaktijd en de indeling aangepast worden aan de vakantieplanning. Een vakantierooster kan meerdere weken duren.  U wordt hier van tevoren van op de hoogte gebracht.
  • De beschikbare tijd is afhankelijk van de grootte van uw woonruimte en de eigen zelfstandigheid en bedraagt maximaal 50 minuten. De medewerker maakt een inschatting van de precieze benodigde tijd.
  • Daar waar u zelf mee kunt helpen bij de schoonmaakwerkzaamheden is dit uiteraard aan te bevelen en wenselijk.
  • De medewerker huishouding zorgt ervoor dat de ruimte (badkamer, huiskamer incl. keukenblok aan buitenzijde en slaapkamer) en de vaste inventaris (wasbak, douche, toilet,  vloer, deuren, plinten enz.) wordt schoongemaakt. Ook het meubilair dat u in de ruimte plaatst wordt schoongemaakt (aan de buitenzijde).
  • Ramen worden 2 x per jaar gewassen aan zowel binnen- als buitenzijde door een bedrijf. U dient ervoor te zorgen dat de ramen bereikbaar zijn voor de glazenwasser.
  • Zorg ervoor dat de medewerker Huishouding haar werk kan uitvoeren. De vloer van de badkamer is vrij van spullen, beperk het aantal spullen in de overige ruimten.
  • Kasten en keukenkastjes aan de binnenzijde incl. koelkast en apparatuur worden niet schoongemaakt door de Huishouding. Hiervoor dient u, of uw familie, zelf zorg te dragen.
  • Persoonlijke spulletjes worden niet of heel beperkt schoongemaakt en alleen als daar tijd voor is.
  • Gordijnen zijn uw eigendom en voor de reiniging ervan dient u zelf zorg te dragen.
  • U heeft de mogelijkheid om extra schoonmaakuren in te kopen tegen het tarief dat u terugvindt in de Woonwijzer.

 

    

Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist. U kunt uw browser vernieuwen door de nieuwste versie te downloaden en te installeren.